Återbetalnings- och returpolicy

ÅNGERRÄTT

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. 

Observera att livsmedel är undantaget ångerrätten och inte kan returneras. 

För att begära en retur eller frågor angående returer, skicka ett e-postmeddelande till info@delibutiken.se. Vi behöver följande information:

a) ordernummer (finns i din orderbekräftelse och på följesedeln)

b) ditt namn och kontaktuppgifter

c) antal och namn på de produkter som önskas returneras

Innan varorna skickas tillbaka behöver vi på Delibutiken.se bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats. Kunden står för returkostnad och har ansvaret för varan till dess vi har mottagit den. Returen kan till exempel skickas med Postnord Varubrev eller Postnord Företagspaket. Returen får inte skickas som postförskott.

REKLAMATION

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta oss genom att skicka ett e-postmeddelande till info@delibutiken.se eller genom vårt kontaktformulär på sidan Kontakt. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

SENA ELLER SAKNADE ÅTERBETALNINGAR

Vänligen förstå att vi utfärdar återbetalningar så snart din begäran om återbetalning har godkänts – det betyder att pengarna lämnar vårt konto omedelbart. Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt. Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs. Vi har sett att vissa kreditkortsföretag tar upp till 30 dagar på sig att visa att återbetalningen har lagts tillbaka på kortet. Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss.

Hur lång tid tar leveransen?

Alla beställningar skickas inom 1-3 arbetsdagar . Om din beställning inte har anlänt inom de beräknade leveranstiderna, vänligen kontakta oss på info@smakostchark.se

(Denna policy gäller ej fel gjorda av kunder när de tillhandahåller fraktinformation på sina beställningar eller missade paketleveranser).

Kan ni ge mig ett spårningsnummer?

Alla spårningsnummer kommer att mailas till kunden så snart spårningsinformationen blir tillgänglig.

Jag har angett fel leveransadress, kan jag ändra den?

Om detta händer dig, maila oss så snart som möjligt, vi KANSKE kan ta hand om det. Vi kan dock inte lova något då alla våra varor vanligtvis behandlas direkt efter att du beställt och skickar ut samma dag eller några dagar efter. Om din beställning redan har gått in i leveransprocessen kommer vi inte att kunna stoppa den.

Vi är inte ansvariga om du har angett en ofullständig och/eller felaktig leveransadress.